chic W - Efter något hemskt, behövs något fint + BONUS: Något läskigt i klädkammaren

Efter något hemskt, behövs något fint + BONUS: Något läskigt i klädkammaren

 
 
Söndagar brukar alltid vara filmdag för mig och min sambo. Tre filmer med lite spel-pauser i mellan brukar det bli. Men denna söndagen jobbade jag så spelandet hoppade vi över, och satte oss med tacos i soffan och kollade igenom tre filmer. (Känner att det nog är dags att ta vara på dom här dagarna. Tror inte det blir så många sånna när vi väl har fått barn, haha.)
 
Första filmen var Snowden, men den filmen hade nog behövt ett inlägg för sig självt. Sen blev det Before I wake. Jag hade läst på IMDB (hänger där rätt ofta) att den inte var så mycket skräck, utan det var mer en fable eller en fantasy-film. Vilket är sant, men den hade ju fortfarade läskiga bitar för det. Den var bara inte konstant läskig. Men så sjukt värd att se. Hade aldrig hört talas om den förrän jag snubblade på den när jag sökte på något annat på IMDB. Tycker den lilla pojken är grym, och sen är han riktigt söt med sina stora ögon.
 
Men efter man sett något sånt här vill man ju inte bara gå och lägga sig. Speciellt inte när filmen hade handlat om drömmar. Jag sa till min sambo "Nu kollar vi på barnfilm!" för annars hade jag inte vågat lägga mig, haha. Det stod mellan The secret life of pets och Pete's dragon, och drakar är ju coolt det blev den. Jag behöver verkligen en sån mysig familjefilm efter att ha sett något läskigt. När jag var yngre kunde jag se på hur många skräckfilmer som helst utan att det skrämde mig (det är väl det som har gjort mig så rädd för saker idag, haha) men idag är det väldigt sällan det visas skräckfilm på tvn. Så Pete'd dragon blev ett bra avslut på filmkvällen. Även om jag somnade och fick se färdigt slutet idag. Och den var självklart fin, 
 
 
◊◊◊
 
 
 
När jag skrev detta inlägget var jag ensam hemma, och det var helt tyst. Det hade precis blivit mörkt så det var bara lampor tända i det rummet jag var i. Helt plötsligt börjar jag höra massa ljus från andra sidan lägenheten. Jag tänkte att det bara var Ozzy, vår katt, men det lät så mycket så jag ville bara se vad han gjorde. Ljudet kom fram klädkammaren och det var helt svart där, i sovrummet och i hallen. Då tänkte jag ju såklart på filmen och blev helt mesig och rädd. Jag gick till köket och sa "Ozzy, vill du ha majs?" för han älskar majs. Om han ligger och sover kan man säga Ozzy hur många gånger som helst utan att han reagerar, men om man säger majs.. då spärras ögonen upp, haha. Men denna gången kom han inte. Och det har aldrig hänt. Nu blev jag ju ännu mer rädd. Jag gick tillbaka och fick tänt i hallen och sovrummet först. Så ljustet kunde rädda mig lite om det hände något, haha. Jag samlade mod och stack snabbt in handen i klädkammaren för att tända, och smällde upp dörren ifall det nu stod en mördare där inne. Jag möts istället av att Ozzy satt uppe på galgarna (!!!) till kläderna. Jag förstår inte hur han lyckades ta sig upp dit, typ två m upp. När han såg mig jamade han och man såg hur han inte fattade hur han skulle ta sig ner. Innan jag hann gå fram för att hjälpa honom hoppade/ramlade han rätt ner i tvättkorgen. Det blev ett lyckligt slut, haha.
 
 
before i wake - familjefilm - fantasy - film - filmkväll - pete's dragon - skräckfilm