chic W - Mindre än en månad kvar till jul

Mindre än en månad kvar till jul

 
 
Vi är redan inne i 2a december.. När hände detta? Var tog tiden vägen? Känns som att jag inte alls har hängt med denna hösten. Tiden har verkligen bara flugit förbi. Jag jobbade ju hela sommaren och värmen höll ju i ett tag sen så hösten kom som en chock. Så för mig är det kanske början av november egentligen bara. Jag kan ju hoppas att januari och februari också går fort sen för det är dom månaderna jag tycker går långsammast och det är bara kallt, blött och tråkigt. December är ju åtminstone mysig. I mars är det skidsemester också som jag ser fram emot jättemycket.
 
Men nu när det är mindre än en månad kvar till jul måste jag ge mig själv en klapp på axeln faktiskt. Jag har bara två julklappar kvar att köpa! Sen är vi helt färdiga. Eller vi (jag) måste slå in allt också. Sen så har jag de senaste två åren skrivit julrim också, vilket verkar vara väldigt uppskattat och roligt så det hade jag ju även tänkt att göra detta året också. Men det kan ju ta sin lilla tid ibland. Tur att Internet finns.
 
Alla julklappar som är köpta har faktiskt varit på nätet detta året. Det är nog därför jag redan har hunnit med det, haha. Är väldigt nöjd med julklapparna i år faktiskt. Det var några som kändes riktigt klockrena. Vi brukar inte köpa julklappar till så många, bara den närmaste familjen. Och det är alltid min mamma och svärmor som är dom svåraste att hitta någonting till. Dom förtjänar julklappar som en veckas solsemester, så vad ska man köpa? Svärfar och plastpappa har redan allt men är prylgalna så det finns alltid något man kan köpa.
 
Även om det kan vara riktigt jobbigt att komma på vad man ska köpa för julklappar ibland tycker jag det är jätteroligt att ge bort julklappar och presenter. Att få dom själv tycker jag mindre om. Känner mig bara så bortskämd. 
 
 
Vem/Vilka tycker ni är den svåraste att köpa julklappar till? ❤︎
jul - röda bär - snö - vinter