chic W - Med ljus vill man ha det lite mörkt

Med ljus vill man ha det lite mörkt




Detta är vad jag älskar med att det är så mörkt ute nu. Man kan få tända ljus. Jag äter alltid frukost i soffan så det är så mysigt att sitta i mörkret med lite tända ljus, en kopp kaffe i handen och adventsljusstakarna och julstjärnan lyser upp i fönstret. Då vill man nästan inte att solen ska komma fram så man kan få sitta där och mysa ett tag till. Speciellt när Ozzy ligger bredvid och kurrar lite.
 
Men nu är det ljust och jag måste ta tag i dagen lite. Har varit så skönt att vara ledig i fyra dagar nu. Har varit mycket helgjobb det senaste så det var riktigt skönt faktiskt. Och vi var på ett underbart julbord i lördags och sen en tripp till Laxbutiken igår, så jag har haft en helt underbar helg. Den hade gärna fått vara ännu längre.
 
På schemat idag är det mest städ och tvätt, sånt som är så himla roligt (eller inte). Men jag ska beställa lite saker från Kicks och leta baddräkt, så jag har något att se fram emot i alla fall, haha. Om ni har något tips på ställen som har snygga baddräkter får ni gärna tipsa. Och när karln kommer hem blir det en löprunda. Så det kommer bli en bra dag det här.
 
Vad har ni för planer för dagen? ❤︎
ljus - ljusstakar